#beatcancer – Social Media Kampagne als Guiness Rekord

via Mashable

On Friday we reported about the #BeatCancer campaign to leverage social media for cancer charities. Their goal was to set a Guinness World Record for the most social mentions in 24 hours, which by Saturday had already topped 200,000 on Twitter, Facebook and blog posts.

Today Guinness World Record confirmed the success of the campaign, which at 209,771 mentions in a single day achieved an estimated 100 million overall impressions of the #BeatCancer message. Not only did the campaign set a newly-developed world record for online impressions, but raised over $70,000 in the process from its financial sponsors.

Schreibe einen Kommentar

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s